Warning ! You have stepped onto I'm not PERFECT and I'm not FAKE.Follow me and leave a tag │+FollowDashboard
NFO ♥

# ♥ ALLAH Lebih Sayangkan DIA ♥
Wednesday, October 26, 2011 | 6:19 AM | 2 comments
Di suatu petang , terduduk aku di sungai bersama abang aku dan sepupu sepupu yang lain . .
Aku tertawa melihat karenah abang aku yang membuat aku tidak kering gusi . . Melihat gelagat mereka sambil menatap *HANDPHONE* yang berada di genggaman . . Membaca mesej sambil tersenyum . . Tiba tiba kedengaran suara meminta tolong . .

" ADIK ! ADIK ! ADIK ! TOLOONNGG ! "

handphone yang di dalam genggaman kemudian terlepas dan jatuh ke bumi . . Menjerit aku memanggil ......

" ABAAAAAANNGG !!!!!!!!! " mengalir airmataku ..

aku menjerit sekuat hati untuk meminta tolong . , orang ramai lari dan menyelamatkan abang aku . .
ALHAMDULILLAH , abang aku berjaya di selamatkan dan terus di bawa ke hospital diiringi sepupu aku yang lain . .
aku pula di bawa pulang ke rumah . .  Beradanya di hadapan pintu rumah , . aku melangkah masuk ..
Melihat ibu ku yang sedang sibuk membuat kuih untuk di hantar ke kedai pada esok harinya . .
Menatap dalam wajah ibuku , aku berlari dan menangis . Ibuku tersenyum dan bertanya  . .

"Kenapa adik ? abang mana ? dia tak balik lagi ka ? dengan suara ceria memujukku . .

aku dengan penuh ketakutan menceritakan soal abang yang sebentar tadi lemas di bawa arus deras . . Ibu tergamam dan kelihatan berair di kelompak matanya . . Ibu memanggil abah dan segera ke hospital . .
Sesudah sampai di hospital , kami menunggu di ruang menunggu iaitu di hadapan bilik kecemasan di mana abang di rawat . . Beberapa minit kemudian ... Doktor keluar dengan tiada keceriaan di wajahnya . .

" Maaf puan , tuan .. kami tak dapat selamatkan nyawa anak puan dan tuan ...... "

Terasa perih di hati , . aku cuba menyedarkan diri . . menanyakan diri , apakah ini hanya sekadar mimpi ..
Ibu yang seorang penyabar , menangis tanpa menghiraukan keadaan sekeliling . .
Mungkin ALLAH lebih sayangkan abang . . Aku tak dapat menerima semua ini , walaupun aku tidak begitu cakap dengan arwah . . Pada keesokkan harinya , abang yang seorang pendiam dan manis senyuman telah tiada . Tidak dapat lagi aku melihat wajahnya . . Aku di panggil melihat arwah untuk kali terakhirnya  . .
Aku dengan tenang melihat wajahnya dan tiba tiba , jatuh airmata ku di wajah arwah . . Tidak sempat aku berbuat apa apa , abah menarik aku . . Abang di kafankan dan tidak kelihatan lagi wajahnya itu . .

Aku menangis sekuat hati . . seperti pertama kali aku menangis untuk seseorang . .
Aku menjerit memanggil arwah . .

 " ABANG ! ABANG! ABANGG !! JANGAN TINGGAL ADIK !! "

Arwah semakin jauh di bawa untuk di kebumikan , dan aku berlari dan jatuh di atas jalan . . Aku tidak dapat bangun kerana tidak tahan akan kesakitan kaki . . dan sekuat hati aku menjerit memanggil arwah lagi ..

" abaaaaaaaaannnngg !!!!!!!!!! "

dan tiba tiba aku terjaga dari tidur ! airmata aku mengalir . . detupan jantung ku kini bergerak perlahan , . huh ! hanya sekadar mimpi lah ;DD HAHAHA .. apa apa pn , ini dah berlaku dalam diri aku . . Umur abang aku panjang lagi . Alhamdulillah lah : ) witwit ! pesanan buat ampa . hargai lah abang ampa sebaiknya . .


Abang Azhrul , abang kandung Riey . .

walaupun sering *FIGHTING* macam aku tapi dia tetap abang kandung kita .. Sayangilah dia selagi dia masih ada . Terima kasih . hihihihi ..



♥ Thanks you for reading ! Leave your comment on the top of this entry ♥




| Newer Post
♥ Take A Note ♥

 orang kena tangkap leleh


Blog Stats

Last updated on 04/01/2012 | 23:15PM I'll wait for your LOVE even one years more :') ♥


♥ SuperLOVE ♥


You'll be my memories forever :') Iloveyou , MNS ♥!

♥ Talk Here ♥


My Self
History